U bevindt zich hier: Supersprint sportuitlaten  

SUPERSPRINT SPORTUITLATEN

Supersprint sportuitlaten

Wij leveren het complete Supersprint sportuitlaten programma.


Kijk hier voor een Supersprint uitlaat voor uw auto.

PRIJSOPGAAF:
Wilt u weten wat een uitlaat voor uw auto kost vul dan ons prijsopgaaf formulier in met eventueel een onderdeelnummer. En anders aangeven bij omschrijving dat u een prijsopgaaf wilt ontvangen voor een Supersprint uitlaat.



 

Supersprint spruitstukken

Spruitstuk

Om een motor beter te laten presteren, kunnen er diverse onderdelen aangepast worden. Te beginnen bij het luchtfilter, eventueel i.c.m. een ander inlaatspruitstuk. In de motor kunnen er speciale drijfstangen, zuigers en nokkenassen toegepast worden. Om de verbranding sneller op gang te brengen kunnen er high performance bougies gemonteerd worden. De verbrande gassen moeten snel de motor uit, hiervoor is het uitlaatspruitstuk van groot belang. Tot slot moeten alle aanpassingen goed aangestuurd worden, dus zal het motormanagement hierop afgestemd moeten worden.


Zo ver hoeft u echter niet te gaan. Ook met alleen een speciaal luchtfilter, bougies en uitlaatsysteem kunt u tot 20% meer vermogen behalen. Het beste resultaat bij een atmosferische motor wordt bereikt door het toepassen van een "spaghetti" uitaatspruitstuk, hiervan is de flow beter dan het gegoten originele fabrieksspruitstuk. Hierbij is van een 4 cilinder motor de lengte van de uitlaatpijp van de 1e en 4e en de 2e en 3e cilinder even lang. Het zogenaamde “shockwave effect” zorgt ervoor dat de ene cilinder bij de verbrandingsslag een tegendruk verzorgt in de cilinder die net aan het vullen is. Hierdoor wordt een betere vullingsgraad van de cilinder bereikt.
Supersprint heeft altijd de intentie om meer vermogen uit een motor te halen. Daarvoor hebben zij veel verschillende typen spruitstukken in het programma. Allemaal met de hand vervaardigd uit hoge kwaliteit roestvast staal. Bij sommige (turbo)uitlaatspruitstukken is er voor het hoogwaardige AISI 310S staal gekozen; vanwege de hoge toelaatbare temperaturen. Voor serieuze vermogensstijgingen zijn er de "oversize" uitlaatsystemen, waarbij uitlaatpijp gebruikt wordt met een diameter tot 80


 

Supersprint tussendempers

Tussendemper
Na de katalysator volgt de tussendemper, Supersprint maakt gebruik van zogenaamde resonantiedempers. Ook hierbij is een goede doorstroming van belang. Daarnaast kan er, door deze bijvoorbeeld te vervangen door een demperloze pijp, een ander uitlaatgeluid “gecomponeerd” worden. Het weglaten van deze demper zorgt voor een stijging van het vermogen, mits deze goed afgestemd is op de rest van het uitlaatsysteem. Supersprint levert veel typen tussendempers ook in demperloze uitvoering.


 

Supersprint einddempers

Einddemper

Als afsluiter in het uitlaatsysteem is er de einddemper. Hierbij is er, naast de technische werking, een ander aspect erg belangrijk: de “looks” ! Supersprint heeft enkele tientallen varianten in eindstylingen in haar programma. Deze variëren van enkel rond 76 mm tot ovaal 145 x 75 mm. Vrijwel altijd past het eindstuk in de originele bumper; dit garandeert een nette uitstraling en gaat dus nooit “over de top”.
Alle einddempers van Supersprint hebben een CE of TUV goedkeur, en zijn daarmee goedgekeurd voor de openbare weg. Dit in tegenstelling tot veel goedkope imitaties, waar u ook echt een bekeuring voor kunt krijgen. Het complete uitlaatsysteem is vervaardigd uit roestvast staal en Supersprint garandeert een perfecte pasvorm. De garantietermijn bedraagt dan ook 3 jaar.
De einddemper bepaalt in belangrijke mate de hoeveelheid geluid, maar ook het “timbre”. Supersprint “componeert” naar de geldende geluidseisen, maar zorgt wel voor een donker geluid; op afroep door intrappen van het gaspedaal.